Ders kayıt işlemleri akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde yapılır. Öğrenciler ders seçimi öncesinde, alacakları derslerle ilgili olarak Akademik Danışmanları ile görüşebilir ve kayıt süreciyle ilgili herhangi bir sorun yaşanmasını önleyebilirler.
Ders kayıt işleminin tamamlanabilmesi için mutlaka “DANIŞMAN ONAYINA GÖNDER” butonuna tıklanmalı ve ders seçimi öğrencinin Akademik Danışmanı tarafından onaylanmalıdır.
BYS KULLANICI OLUŞTURMA
BYS’ne ilk kez giriş yapmak, kullanıcı oluşturmak için;
https://bys.marmara.edu.tr adresine girilir.
İlk şifremi oluştur linki tıklanır. Kullanıcı türü olarak öğrenci seçilerek TC Kimlik No, Baba Adı ve Doğum Tarihi bilgileri girilerek “İlk Şifremi Oluştur” butonuna basılır.
Sistem size kullanıcı adı ve geçici bir şifre verecektir. Kullanıcı adınız öğrenci numaranızın başına küçük “o” harfi eklenmiş halidir. Sistem tarafından verilen kullanıcı adı ve şifre ile Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemine Giriş yapılır
E-Posta Doğrulama ekranında aktif olarak kullandığınız e-posta adresi ile cep telefonu numaranızı girerek Gönder butonuna basınız. Burada girmiş olduğunuz e-posta adresine gönderilen linki tıklayarak kullanıcı adı ve şifreniz ile Giriş yapınız.
Geçerli şifre alanına, sistemin verdiği “şifre” girilir. Yeni şifre alanında şifreyi harf, rakam ve özel işaret barındırmak şartıyla en az 8 karakterden oluşan bir şifre belirleyiniz.
Şifrenizi oluşturduktan sonra Kayıt Yenileme (Ders Seçme) İşlemlerini seçerek ders kaydınızı yapabilirsiniz. İkinci üniversite kapsamında kayıt yaptıran adaylar ile ikinci öğretim ve uzaktan öğretim programlarına yerleştirilen adayların ders seçimi yapabilmesi için katkı payı/öğrenim ücretini ilgili banka şubelerine önceden yatırmaları gerekmektedir.
Akademik Takvim (harç yatırma tarihi, ders seçim tarihi, vb. tarihler) ayrıntılı bilgi için;
https://takvim.marmara.edu.tr/year/2022
ÖĞRENİM HARCI
Harç durumunuzu sorgulamak, harç miktarını öğrenmek ve kredi kartıyla ödeme yapmak için;
Öğrenci No Sorgulama/Öğrenmek için;
http://bys.marmara.edu.tr/v2/OgrenciNoSorgulama
Harç (Katkı payı) yatıracak öğrencilerimiz 12.09.2022 - 02.10.2022 tarihleri arasında Türkiye Halk Bankası Şubelerinden veya Elektronik Tahsilat işlemlerinden (İnternet Şube, Dialog, ATM, Mobil Bankacılık) ödeme yapabilirler.
DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Ders kayıt (ders seçimi) işlemleri akademik takvimde de belirtildiği gibi 26.09.2022 - 02.10.2022 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi bys.marmara.edu.tr üzerinden elektronik olarak yapılacak, mutlaka “danışman onayına gönder” butonuna basılarak danışman onayına gönderilmelidir.
2022-2023 GÜZ YARIYILI DERSLERİ: 03 EKİM 2022 – 15 OCAK 2023